Jakie właściwości powinna mieć nasza dieta jesienią?

Podstawowym zadaniem diety jesienią jest wzmocnienie i rozgrzanie organizmu.

Najlepszym sposobem na rozgrzanie w chłodne październikowe i listopadowe popołudnia jest zastąpienie surówek warzywnych korzenną i dobrze doprawioną zupą. Ten rodzaj posiłku dostarcza nie tylko niezbędnej energii, ale także ciepła które pozostaje na dłużej niż gorąca herbata. Najlepszymi i sprawdzonymi warzywami, z których warto spożywać zupy są: dynia, marchew, pietruszka, seler, cebula czy buraczki. Idealnym dodatkiem do zup i bardzo wartościowym pod względem odżywczym są: soczewica, ciecierzyca, wszelkiego rodzaju ziarna i fasole.

Kolejnym nawykiem jakim powinniśmy powitać jesień jest wprowadzenie w miarę możliwości ciepłych śniadań.

Kanapki przyrządzane na zimno jak i musli z jogurtem powinny zastąpić zupy mleczne przygotowane na ciepło. Podstawowym składnikiem śniadaniowych zup powinny być płatki owsiane, płatki jaglane, płatki orkiszowe lub ich mieszanki z dodatkiem bakalii: suszonych owoców czy orzechów. Dowolnego rodzaju owsiankę czy jaglankę możemy przygotować na wodzie, mleku krowim czy mleku roślinnym, a już przyrządzoną uzupełnić owocami, kakao, cynamonem czy miodem.

Posiłki jesienią nie tylko powinny rozgrzewać nas od środka, ale także wspomagać pracę naszego układu immunologicznego. W naszym menu nie może zabraknąć produktów bogatych w witaminę C, takich jak: kapusta kiszona, owoce cytrusowe, papryka, kiwi. Niezbędna w wzmacnianiu jest także witamina A, której dostarczają : marchew, kapusta, brokuły, pomidory i czerwona papryka. Obok witamin ważną rolę w pracy układu immunologicznego spełniają minerały, te najważniejsze to : żelazo, cynk oraz selen. Najwięcej żelaza jest w mięsie, aby lepiej było wchłaniane przez organizm należy je spożywać w towarzystwie produktów bogatych w witaminę C. Dlatego dobrze jest posypać je natką pietruszki i spożywać z dużą porcją różnego rodzaju surówek z papryki, kapusty i ogórków kiszonych. Źródłem cynku natomiast są ryby, jajka oraz rośliny z rodziny strączkowych. W brokułach zaś odnajdziemy niezbędny selen.

Dieta każdego dnia powinna być bogata w różne produkty spożywcze i powinna być dieta mocno urozmaiconą. Dzięki temu jesteśmy pewni, że dostarczamy organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

W menu naszego cateringu RajLifeDiet odnajdziesz korzenne i aromatyczne zupy, ciepłe owsiankowe śniadania, wszelkiego rodzaju mięso bogate w żelazo, a także ryby bogate w selen, a to wszystko w towarzystwie świeżych i ekologicznych warzyw.

Zapraszamy i życzymy smacznego!

Ikona czatu Czat z dietetykiem

napisz

Click ENTER to chat