Sezon na fit grillowanie!

Wiosna i lato to czas, w którym Polacy zaczynają grillować. Przyrządzać potrawy z grilla można praktycznie wszędzie czy to na wakacjach, w parku, u sąsiada czy w domowym ogródku. Letnie wieczory zachęcają do wrzucenia na ruszt mięsa – zazwyczaj są to kiełbaski, kaszanki i karkówki. Takie przysmaki zakrapiane piwem i zajadane grillowanym pieczywem z masłem czosnkowym to także dodatkowe centymetry w biodrach i tali. Mimo wszystko nie rezygnujmy z czasu spędzonego z przyjaciółmi i rodziną przy grillu. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek w jak umiejętny sposób zamienić fat grillowanie w fit!

Zacznijmy od mięsa – po pierwsze, już w sklepie wybierajmy chude mięso, które później będziemy chcieli grillować, zamiast tłustych kiełbasek, na grillową kratkę wrzućmy mięso drobiowe ( pierś kurczaka) lub rybę np. łososia. Mięso rybie bogate jest w kwasy omega 3, które zmniejszają ryzyko chorób układu krwionośnego, a także obniżają poziom złego cholesterolu.

Po drugie absolutnie wyeliminujmy gotowe zestawy na grilla. Marynaty w tych zestawach zawierają bardzo dużo chemii, a co ważniejsze mięso często w tych zestawach jest nieświeże. Marynatę do mięsa w łatwy sposób można przygotować samemu w domu, a będzie równie smaczna z tym że zdrowsza. Wystarczy oliwa z oliwek lub olej rzepakowy, suszone lub świeże zioła i sok z cytryny lub limonki.

Po trzecie uważajmy na gotowe, gęste sosy majonezowe. Można zastąpić je domowymi na bazie jogurtu naturalnego, świeżego ogórka i czosnku.

Po czwarte i co najważniejsze grillujmy świeże warzywa. Sezon w pełni także korzystajmy z tych dobrodziejstw natury. Nic tak nie smakuje jak grillowana cukinia, bakłażan, cebula, szparagi czy papryka. Wyśmienicie uzupełniają one smak grillowanych ryb.

Po piąte unikajmy alkoholu oraz słodkich i gazowanych napoi. Piwo możemy zastąpić lampką białego, półsłodkiego wina, a lepkie napoje orzeźwiającą lemoniadą lub wodą z cytryną i miętą.

 

Po szóste nie grillujmy za długo, aby na warzywach i mięsie nie dochodziło do powstania zwęglonej skórki, tak przygotowane danie może nam jedynie zaszkodzić.

Po siódme grillujmy kładąc składniki na odpowiednie tacki , dzięki temu unikniemy kontaktu żywności z zwęglonymi pozostałościami na kracie.

 

Na sam koniec i na deser proponujemy, aby nie bać się wrzucić na ruszt także owoców. Grillować można banany, jabłka, gruszki, ale także arbuzy a nawet grejpfruty i pomarańcze.

Smacznego!

Ikona czatu Czat z dietetykiem

napisz

Click ENTER to chat