Jak jeść kiedy uprawiamy sport w zimie?

03.02.2017 Przepisy

Jedzmy ciepłe posiłki, unikajmy zimnych produktów spożywczych.
Spożywanie zimnych produktów spożywczych powoduje dodatkowe wyziębienie ciała, dlatego zimą powinniśmy ich unikać. Jeżeli zjemy jogurt naturalny prosto z lodówki, to nasz organizm będzie musiał się ogrzać. W tym celu spali kalorie skumulowane w tkance tłuszczowej, co z kolei doprowadzi do tego, że głód odczujemy szybciej i ponownie będziemy musieli coś zjeść.

W związku z tym zimą powinniśmy przywiązywać większą wagę do tego, by spożywać ciepłe posiłki. Najlepiej na obiad przygotowywać zupy, które są sycące i nie wpływają na wzrost masy ciała. Pierwsze danie rozgrzewa, powinno być źródłem fosforu i potasu. Natomiast jeżeli planujemy przygotować na kolację sałatkę, to potrzebne produkty warto wyjąć z lodówki wcześniej, aby nabrały temperatury pokojowej.

Podobna zasada obowiązuje w przypadku przyjmowanych płynów. Zimą powinniśmy sięgać po ciepłą wodę z cytryną i miodem, gorącą herbatę z sokiem malinowym lub herbatę czerwoną i zieloną. Zimowa dieta powinna być rozgrzewająca, a więc bogata również w aromatyczne przyprawy.
Pamiętajmy o błonniku i regularnym jedzeniu
Zimą, tak jak w innych porach roku, powinniśmy pamiętać o tym, aby jeść posiłki często, ale w mniejszych porcjach. Najlepiej przyjmować 5 posiłków dziennie co 3–4 godziny. Jadłospis warto uzupełnić o produkty bogate w błonnik, który wpływa na regulację pracy jelit. Znajdziemy go między innymi w warzywach (zimą można wybrać mrożonki) i owocach, na przykład jabłkach, gruszkach czy pomarańczach. Z mrożonych warzyw szybko możemy przygotować sycące i niskokaloryczne danie.

Nie zapominajmy również o białku, które zawierają ryby, drób (warto wybierać chude mięso indyka lub kurczaka) i jajka. Wprowadzenie tych produktów do codziennego menu spowoduje, że nasza zimowa dieta stanie się pełnowartościowa.

Ikona czatu Czat z dietetykiem

napisz

Click ENTER to chat